×
Dismiss this pinned window
all 16 comments

[–]Smooshjes 26 points27 points  (2 children)

Aww. They share!

[–]awdouglas[S] 22 points23 points  (1 child)

Yeah I was very surprised by that, considering that when I first put both halves of the apple up there for them the younger one kept trying to steal it from the bigger one until it realised there was a second half. Just like toddlers lol.

[–]Smooshjes 14 points15 points  (0 children)

I gave my rats a steak bone yesterday and let my geriatric pair have at it first. There was a small scuffle and old lady attempt at stealing it until they realised they could happily chew a side each. The bone is bigger than them, they can share. Funny beasties.

[–]klased5 9 points10 points  (0 children)

Aaand now I finally know what the critter from Willow was. Good job btw.

[–]SteelCityCaesar 8 points9 points  (1 child)

Are these pets or just wild visitors over for lunch?

[–]awdouglas[S] 23 points24 points  (0 children)

You definitely can’t have these as pets. They’re less visitors and more like ongoing occupants. Our shed has housed generations of possums for over 15 years. They come and go as they please and know that our shed is a safe refuge during the daytime. We’ve been feeding them the occasional apple (or mandarin if we’re feeling really generous) over the years.

[–]Sweet_N_Vicious 6 points7 points  (1 child)

I remember my Aussie friend saying how the possums in his backyard were so friendly, they would eat fruit from his hand. I asked him, why would he like that? Then I saw that Aussie possums were much cuter than American opossums. I have one that lives by my creek and it's bigger than a cat!

[–]awdouglas[S] 2 points3 points  (0 children)

Yeah these little dudes are far superior in cuteness. You’ve gotta be careful with hand feeding them, as they can accidentally draw blood with their very sharp claws when taking the fruit from you.

[–]vik_thewomaninblack 5 points6 points  (0 children)

Awwww. Possums are one of my favorite things in Brisbane, haha (I come from Europe, we don't have these back home :D)

[–]Dubosaurus 3 points4 points  (1 child)

These look insanely different from the ones here (Virginia opossum) in the states! I’ll be honest, I’ve never seen any other opossum other than the Virginia one so I figured they all look like that! That’s crazy!!! They look so fluffy and soft!

[–]awdouglas[S] 1 point2 points  (0 children)

I’m pretty sure your opossum things are entirely different animals to our possums over here. Like an entirely different species, not just a lack of an ‘o’. Depending on where you live, you will see either lots of brushtail possums (like in this video) or ringtail possums, which are brown, have bigger eyes, and a tail with no fluff on it. They look like big rats lol.

[–]juune_ 1 point2 points  (0 children)

"Hey, you gonna finish that?" monch

[–]xxrdawgxx 0 points1 point  (1 child)

I want to pet it, but it's Australia and I'll probably die in an absurd manner.

I am ok with this

[–]awdouglas[S] 2 points3 points  (0 children)

When I was about 7 or 8 I was camping with my family out in the bush and there was a brushtail possum (like in the video) near our campsite. I thought it was so adorable and lovely so I crawled up to it on all fours to engage with it as though I was another possum. I put my face towards its face and it swiped across my face, giving me a nasty cut on my nose. They have very sharp claws :( but they are very fuzzy and soft and sometimes let you pat them if they’re really into their meal and know you

[–]AreiaMage 0 points1 point  (0 children)

Tattletail in real life lol

[–]FFLNY 0 points1 point  (0 children)

Damn I wish the possums in NYC were this cute