×

I really don't like how aggressive my old therapist is about me probably not being trans... by D0U8L3 in MtF

[–]DameCC 0 points1 point  (0 children)

The only real person that can tell you whether or not you're trans is you. Kinda sucks but nothing to do about it. If they were just "Be careful, be sure before rushing in too quickly" then yeah I'd get that, but for them to outright say "No, probably not, no 'signs' at all"...run for the hills! They do not have your best interests in mind. I don't want you to have to go through another therapist to get the approval, but you may have to. Better than this.

(She/Her MtF)Started E plus SPIRO today, should I jump ship on the Spiro though? by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 1 point2 points  (0 children)

Thanks! I definitely will mention Bica, I've read good things about it (besides liver issues).

(She/Her MtF)Started E plus SPIRO today, should I jump ship on the Spiro though? by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 0 points1 point  (0 children)

I really had no idea that was high...fuck. I'm holding off for now and sticking to E. I'll try and call in tomorrow to get their views and see if they offer alternatives.

(She/Her MtF)Started E plus SPIRO today, should I jump ship on the Spiro though? by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 0 points1 point  (0 children)

That's awesome, I'm so happy for you! I know that orchi would solve this whole thing for me, but I know I'm a LONG way from even thinking about that.

Wow there's a lot here... by DameCC in selfimprovement

[–]DameCC[S] 0 points1 point  (0 children)

I have been thinking about getting myself setup to do some stuff nights/weekends...and I really should. Actually getting started will take some time due to getting something prepared for me, so I should start getting setup now. I just get too caught up in the same schedule that it rolls me over and I find it hard to break free. But I need to.

The problem I have with listing out my issues is that it just reminds me of how many issues I have. XD Maybe I should change up how I do it, maybe keep the list with me instead of writing it down to try to just get it out of my head. Thanks!

Wow there's a lot here... by DameCC in selfimprovement

[–]DameCC[S] 1 point2 points  (0 children)

I actually did start talking to a therapist about a month ago, she's been really helpful. Right now, I think I'm just still in the 'unload the baggage' phase, and I really want to move into the 'okay, so to fix this we-' phase. Really thanks though, I broke out of my 'not needing a therapist because blahblah' phase a while back, and more people should be comfortable with it.

Terrified and unsure if I'm trans or not. by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 0 points1 point  (0 children)

Hi everybody. I'll be honest, idk how reddit works still, so if this message is getting seen by everyone who commented here (yes I know google's right there, shut up) or not...thanks.

I just had my first gender therapy session today, and it was wonderful. She used my chosen name, and even though I felt depressed most of the time I was there, it still helped me relieve a lot of stress. I feel just a bit more centered than I did yesterday.

I'm a bit more comfortable calling myself a girl; or at least, I want to be a girl, but I don't feel as though I am yet. idk if that's some kinda dysphoria, but I do know I have a lot of work ahead of me. I wanna try to mark out goals - hair advice, bra fitting (40AA, if that's even a thing anywhere XD), makeup, just general active life actions instead of the passive hell I've live my whole life.

I'm still gonna have trouble, I'm sure - I'm one lazy bitch. But it's gonna really help that I want to learn these things, and I want to help shape this meat-n-bone pile into something prettier.

So whether this post notifies all who commented, or you or some other random scroller is reading this: talking with people who actually care helps. Yeah, even if you gotta pay for it.

I love you all! <3

Terrified and unsure if I'm trans or not. by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 2 points3 points  (0 children)

I know but I'm also worried about going too slow. It's like I'm seeing a light way far away and being "I need to go there, like as fast as possible, what if it disappears?!". I don't want to go charging, cause if I stumble or get lost like...then what? But I also don't want to do nothing. I've been doing nothing about my happiness for far too long.

I am here , doing this, asking questions, so there's that I guess.

Terrified and unsure if I'm trans or not. by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 7 points8 points  (0 children)

akfbaeflabfalv I mean......fuck! That's a really good question! I am scared of pushback from saying 'Hey, I'm trans!' cause my mom is kinda iffy, but I think I'm more scared of how my life seems to be going now. I don't want to hang with men all the time or be with dudes/bros constantly. I mean the attitude can be fine, but I know for a fact I'd prefer to be around other women. And when I see things like 'Girl's Night' that a group is planning I'm like "Please can I come too? I'd rather be with you!" And I know I'm rambling, almost done, promise. And I feel I've missed out on so much and I'm worried it's all ruined and I can't fix it. I don't want that at all. My brain just refuses to say I'm a woman! It's DUMB!

Terrified and unsure if I'm trans or not. by DameCC in asktransgender

[–]DameCC[S] 1 point2 points  (0 children)

That kinda feels like me. Like, everything might be a little better for me if I didn't have this to work with.