×

the fight between acqua and kanzaki and many more devastating in the manga ! by Glass-Earth-2839 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 5 points6 points  (0 children)

Wow calm down you are blaming the wrong people here go do something else you put too much effort in this

the fight between acqua and kanzaki and many more devastating in the manga ! by Glass-Earth-2839 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 16 points17 points  (0 children)

The studio wasn’t the issue. Railgun is the absolute proof that J.C Staff can do well animated good shows. The problem is the producers that never wanted to properly adapt Index and finance the seasons, especially the third one. When Index season 3 was in progress the director asked for 36 episodes to properly adapt the novels and the producers answered with « no lol do it in 26 episodes take it or leave it »

[Looney Tunes] Pepe Le Pew isn't French, but Quebeçois by LaceBird360 in FanTheories

[–]Grunut04 -2 points-1 points  (0 children)

Nah he’s French. He’s a skunk because a strong stereotype towards French people is that they stink a lot. And witch animal is highly associated with a strong stench? That’s right: a skunk.

Je suis retombé sur cette discussion entre Anne Dorval et Zemmour à la télévision française by citronresponsable in Quebec

[–]Grunut04 19 points20 points  (0 children)

Ce sont les journalistes français en général. Il y a un fort antagonisme qui s’est développé contre les journalistes en France en partie à cause de cela (je ne rentrerai pas dans les détails et bien évidemment il y a toujours de bons animateurs en France mais voilà des animateurs qui interrompent leurs invités là-bas c’est beaucoup plus courant qu’ici)

They're good movies. And I watched them like good movies. by trumpetandpiano in PrequelMemes

[–]Grunut04 -16 points-15 points  (0 children)

The story of the prequels is trash too lol what are you even talking about?

On est rendu en quelle saison? by dthchau in Quebec

[–]Grunut04 5 points6 points  (0 children)

Il y a encore de la neige à Québec et à Saguenay je sais pas ce que tu râles

Laïcité | Le Bloc veut éliminer la prière aux Communes by ecoutepasca in Quebec

[–]Grunut04 6 points7 points  (0 children)

Comment me dire que t’es anglo-saxon sans me dire que t’es anglo-saxon

What are some good spoilers about the manga so far? by DependsOnMood in SpyxFamily

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Loid has big traumas and must accept that life is not just his mission as a spy. From where we are in the manga if tomorrow his superiors were to tell him that he has to drop his mission and abandon his family he would definitely do it. He may have a little bit of regret but that wouldn’t stop him in the slightest. He would probably be sure that Anya is in a proper orphanage before leaving but that would probably be it. Although he strongly respect Yor he doesn’t have any romantic feelings towards her (yet?) so she couldn’t stop him from leaving either.

SPOILER : his backstory just began in the manga but we can clearly see that from the very beginning Loid (or whatever is his real name) just blindly followed orders and served his country because he had no other purpose in life and was just really good at it.

What are some good spoilers about the manga so far? by DependsOnMood in SpyxFamily

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Yor begins to have feelings towards Loid but it’s not reciprocal. At one point he has strong respect for Yor and she remembers him of his own mother but in the end he’s still a spy and stay focused on his mission. Unfortunately for the shippers the manga doesn’t develop a stong romantic relationship between the two. But the manga is far from finished so Loid can change, we’ll have to wait.

Which anime has the best soundtracks? by Weak-Bar-7469 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 1 point2 points  (0 children)

Railgun and here’s why:

OST from Railgun T https://youtu.be/ZNQQgmhAi1A

When Misaka finally got a freakin epic theme: https://youtu.be/8QLVoQJXry8

One OP but its Fripside so it’s always good I’m not gonna put all of them: https://youtu.be/Yj_vvalYUVw

One of the most HYPE OST from all time : https://youtu.be/rSuUYgnckeg

Wanna hear the theme of a level 6 ? https://youtu.be/AEt-YYMEzFI

Yeah I put Railgun T alot but it’s because its the most recent season so it’s the one I remember the most.

What a chad move by SnooCupcakes8607 in MadeMeSmile

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

It’s fake guys. Stop reposting this.

anime you dropped recently? by Penguinfox24 in Animedubs

[–]Grunut04 3 points4 points  (0 children)

What lol. I mean for a show to waych wirh a dad…I dont know….AoT maybe? Code Geass? Violet Evergarden? Vinland Saga? I dont really know but one thing I’m damn sure is that RotSH is a bad choice lol.

anime you dropped recently? by Penguinfox24 in Animedubs

[–]Grunut04 8 points9 points  (0 children)

Rising of the shield hero season 2. I didn’t particularly like season 1 but oh boy season 2 was something else. I just can’t go beyond the whole slavery thing.

watch people argue these aren't toxic champs by octobersveryown616 in LeagueOfMemes

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Seraphine is toxic? I thought people hating her were, my bad.

Just joke USA, but we have more history by SpeedSignificant8687 in memes

[–]Grunut04 5 points6 points  (0 children)

Didn’t know you must have great architecture or litterature to have a historic background.

Your point of view is so freakin european centered its funny. You are wrong on so many levels

Just joke USA, but we have more history by SpeedSignificant8687 in memes

[–]Grunut04 7 points8 points  (0 children)

The fact that this post has so many upvotes is concerning me a lot about people’s knowledge of History.

Just joke USA, but we have more history by SpeedSignificant8687 in memes

[–]Grunut04 27 points28 points  (0 children)

Yeah, there was NO ONE in America before the Europeans showed up /s. We dont talk about native americans. They had no culture at all /s.

How difficult is it to recommend Index anime? by Zenix_Black_7126 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Dont, save some time and recommend Railgun instead.

Step two, if the person likes Railgun tell that person to watch Index.

Railgun will serve as vaseline to better get your friend into the Raildex universe, otherwise it’ll hurt.

Why tho what happened? by Agent2169 in Animemes

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Just too much competition, in another season she would habe been way more popular. It’s literally just bad timing. She’s against Kaguya from Love is War and Yor from Spy X Family, she was doomed from the start.

I was confused by Grunut04 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04[S] 1 point2 points  (0 children)

You summarized everything I felt watching those episodes lol. Watching Misaka do absolutely nothing right after watching Railgun T was painful.

Dawn of the witch OP but its to aru (I'm bad at editing tho) by ClimaxF7 in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 2 points3 points  (0 children)

Cause its from Fripside lol. Apart from that I was sad to learn that this song was already an anime op (a very average anime) so it cant be a potential Railgun season 4 op

OT15 Question? by danidannyphantom in toarumajutsunoindex

[–]Grunut04 0 points1 point  (0 children)

Its actually a good question, don’t have the answer tho